صادرات مرغ تا ۳ روز آینده از سر گرفته می‌شود

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه صادرات مرغ در ۲ تا ۳ روز آینده از سر گرفته می‌شود، گفت: توان صادرات ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن مرغ را تا پایان سال داریم.

محمد یوسفی با اشاره به لغو ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ به عراق، اظهار داشت: باوجوداین موضوع صادرات مرغ به‌زودی از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان آغاز صادرات بستگی به کشورهای مقصد ازجمله عراق و افغانستان دارد، گفت: معمولاً در چنین شرایطی کشورهای مقصد خود را به واردات چندان راغب نشان نمی‌دهند تا قیمت را پایین‌تر بیاورند.

یوسفی اضافه کرد: روال بازار و خریدوفروش به این شکل است که وقتی تقاضا از سوی خریدار کم باشد، فروشنده مجبور است قیمت را پایین بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً در ۲ تا ۳ روز آینده صادرات از سر گرفته می‌شود، افزود: تعهداتی که از گذشته بین طرفین وجود دار، باید انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ازسرگیری صادرات تأثیری روی قیمت مرغ در بازار ندارد، افزود: مقداری که صادر می‌شود، آن‌قدر زیاد نیست که بر قیمت بازار تأثیرگذار باشد اما ازسرگیری صادرات اتفاق خوبی برای صنعت است.

یوسفی درباره پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای صادرات مرغ تا پایان سال، گفت: ما می‌توانیم تا پایان سال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن مرغ صادر کنیم اما این مسئله بستگی به متقاضیان دارد و بحث اصلی در این میان بحث رقابت است، ضمن اینکه در حال حاضر رقیب اصلی ایران، کشور برزیل است و هم‌اکنون نیز در فروشگاه‌های عراق هم مرغ ایرانی یافت می‌شود و هم مرغ برزیلی.

این مقام مسئول، قیمت مرغ زنده را به شکل نقدی حدود ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن حدود ۵۵۰۰ تومان و در میادین میوه و تره‌بار ۵۷۰۰ تومان است. ‌