صادرات مرغ از کشتارگاه سمیرغ ممتاز آسیا در ایوان کی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، حمیدرضا حسینی در گرمسار از تسهیل در زمینه اخذ کد ویژه IR برای تنها کشتارگاه صنعتی مرغ دارای شرایط در استان سمنان در ایوان کی با نام سیمرغ ممتاز آسیا برای صادرات به کشور های اوراسیا با محوریت روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس خبرداد.
وی با بیان اینکه در استان سمنان 8 کشتارگاه صنعتی طیور مشغول به فعالیت هستند که 50 درصد آن در غرب استان سمنان و شهرستان گرمسار است افزود: با توجه به اینکه کشتارگاه های موجود در غرب استان در سال های اخیر به بهره برداری رسیده است به لحاظ ساختاری و ضوابط می توانند در حوزه صادرات قدم های مثبتی بردارند .
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: استان سمنان یکی از قطب های مهم صنعت طیور در کشور است که تنها حدود 25 درصد این تولیدات در این استان مصرف می شود و مازاد آن نیز به پایتخت ارسال می شود.
وی در ادامه از اخذ گرید A در این کشتارگاه به عنوان تنهاترین کشتارگاه استان سمنان به لحاظ ایجاد بسترهای لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و صنعتی کشتار مرغ در جهت صادرات خبر داد و گفت: با اخذ این گرید که سال گذشته اتفاق افتاد تمام مرغ ها با تخلیه صنعتی و بهداشتی با وزن سایز بین المللی 1800 تا 2 کیلوگرم به صورت تمام اتوماتیک کشتار می شود و امید داریم در ماه های آینده این رتبه کشتارگاه به A+ ارتقا پیدا کند.