سالانه بیش از ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ در مراغه تولید می‌شود

مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: سالانه حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می‌شود که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰ تن آن به سایر شهرها و استان های کشور صادر می‌شود.

اسماعیل کریمی اصل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد از تخم مرغ تولید این شهرستان صادر می شود، افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۴۵ تن تخم مرغ در این شهرستان توسط واحدهای مرغداری تولید می شود.

وی ادامه داد: تخم مرغ مازاد بر نیاز این شهرستان روانه شهرستان های استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰ واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت بیش از ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار در مراغه در حال فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین امسال با پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، ۴۵ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار در مراغه و عجب شیر به چرخه تولید بازگشته اند.

وی افزد: در این راستا با رایزنی های نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی، مشکلات مرغداری های فاقد پروانه در این شهرستان ها مرتفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز با هدف حمایت از تولید مرغداری‌ها برای دریافت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شهرستان مراغه با ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار از قطب‌های تولید گوشت و تخم مرغ در آذربایجان شرقی بوده و سالانه در مراغه ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ نیز در این شهرستان تولید می‌شود.