درآمد آمریکایی‌ها در دولت بایدن بیش از ۴ هزار دلار کاهش یافت

اندیشکده راستگرای بنیاد هریتج (Heritage) با انتشار گزارشی تخمین زد که درآمد سالانه آمریکایی‌ها در دولت بایدن ۴ هزار و ۲۰۰ دلار کاهش یافته است.

به گزارش بازار، تارنمای این اندیشکده نوشت که از ژانویه ۲۰۲۱ نرخ تورم با شتابی بسیار بیشتر از افزایش دستمزدها به ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است به گونه ای که حقوق‌بگیران آمریکایی به طور میانگین ۳ هزار دلار از قدرت خرید خود را از دست داده اند.

به نوشته این تارنما، در نتیجه سیاست های انقباضی بانک مرکزی آمریکا برای کاهش تورم، نرخ بهره افزایش یافته که این امر هزینه استقراض و دریافت وام مسکن، خوردو و غیره را بالا برده است. دو مقوله افزایش نرخ بهره و هزینه های استقراض به سهم خود یک هزار و ۲۰۰ دلار دیگر از قدرت خرید سالانه آمریکایی ها کاسته است.

به نوشته هریتج، با سیاست تورم پائین دولت دونالد ترامپ، دریافتی سالانه حقوق بگیران آمریکایی ۴ هزار دلار افزایش یافت که این بهبود قدرت خرید در دولت بایدن کاملاً از میان رفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به تازگی گزارش کرده بود که تورم در آمریکا در سال جاری تقریباً با سریع‌ترین سرعت در ۴۰ سال اخیر در حال افزایش بوده که منجر به مخارج مصرفی سرسام آور و هزینه‌های بالاتر برای غذا، اجاره، مراقبت‌های پزشکی و سایر ملزومات شده و فشار کمرشکنی را بر اقشار کم درآمد وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، به‌طور کلی، اقتصاددان‌ها بر خلاف نظر دولت آمریکا برآورد می‌کنند قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه مرداد در مقایسه با سال گذشته ۸.۱ درصد افزایش یافته است که طبق آمار موسسه فکت ست نسبت به ۸.۵ درصد تورم نقطه به نقطه در تیرماه، کاهش نامحسوسی نشان می‌دهد.

تارنمای یاهو نیز چندی پیش نوشته بود که تورم بالا و افزایش قیمت مواد غذایی باعث شده شهروندان آمریکایی مصرف غذاهای باکیفیت و ارگانیک را کاهش داده و مجبور به خرید غذاهای کنسروی ارزان شوند.