تولید مرغ کاهش یافت

 

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه تولید این کالا مقداری کاهش‌یافته است، پیشنهاد کرد: مرغ موردنیاز مردم در زمان ورود حجاج از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام تامین شود.

محمد یوسفی با بیان اینکه تولید مرغ مقداری کاهش‌یافته است، اظهار داشت: تولید مرغ در کشور بسیار بیشتر از میزان موردنیاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، افزود: دیگر نیازی نیست شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد مرغداران را از بازار جمع‌آوری کند؛ مگر اینکه بابت قراردادهای قبلی چیزی باقی‌مانده باشد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان جوجه هنوز نمی‌توانند تولید خود را به قیمت دلخواه عرضه کنند، گفت: در حال حاضر قیمت جوجه بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان است، این در حالی است که نرخ آن باید حدود ۱۶۰۰ تومان باشد.

یوسفی، قیمت مرغ زنده را به‌صورت نقدی بین ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت مرغ زنده به شکل مدت‌دار حدود ۴۷۰۰ تومان و نرخ مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن بین ۶۵۰۰ تا ۶۶۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت قیمت مرغ در روزهای آینده به چه صورت خواهد بود؟ گفت: معمولاً در ماه مهر قیمت مرغ افزایش پیدا نمی‌کند، البته باید ورود حجاج به کشور را مدنظر قرارداد که در این شرایط مصرف مرغ مقداری افزایش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: پیشنهاد ما این است که مرغ موردنیاز مردم در زمان ورود حجاج، از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام تامین شود.

یوسفی با بیان اینکه مسئولان باید این موضوع رسماً اعلام کنند، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام هنوز مقدار زیادی مرغ در انبارهای خود دارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات به عراق در حال انجام است، اضافه کرد: وضعیت صادرات این کالا به افغانستان همچنان بلاتکلیف است و فعلاً به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، مرغی به این کشور صادر نمی‌شود.