توقف صادرات تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به توقف صادرات تخم‌مرغ به دلیل افزایش قیمت در داخل گفت: مصرف تخم‌مرغ در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.
ناصر نبی‌پور با اشاره به ثبات قیمت تخم‌مرغ در بازار اظهار داشت: طی حدود دو ماه اخیر، قیمت این محصول پروتئینی با نوسانات جزئی همراه بوده و در حال حاضر میانگین قیمت آن درب مرغداری بین ۷۸۰۰ تا ۸,۰۰۰ تومان است.
وی با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در کشور فراوان است، اضافه کرد: به دلیل افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی و کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای تخم‌مرغ افزایش زیادی داشته و سرانه مصرف آن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ در حال حاضر متوقف شده است، گفت: حدود ۱۰ الی ۱۲ روز است که حواله‌ای برای صادرات صادر نمی‌شود چرا که دولت احساس می‌کرد قیمت این کالا در داخل رو به افزایش است.
نبی‌پور با اشاره به اینکه امسال تاکنون حدود ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ از کشور صادر شده است، ادامه داد: در خوشبینانه‌ترین حالت میزان صادرات تا پایان سال به ۴۵ تا ۵۰ هزار تن خواهد رسید.
این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت ذرت دامی گفت: متأسفانه عرضه این نهاده، بسیار کم و قیمت آن افزایش زیادی داشته است و در حال حاضر قیمت ذرت در بازار تا ۲,۰۰۰ تومان هم می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ذرت یکی از اقلام عمده مصرفی در جیره طیور است و حدود ۶۰ درصد جیره آنها را تشکیل می‌دهد.