توزیع مرغ منجمد در بازار در نزدیکی انقضای مهلت مصرف

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ در میادین میوه و تره‌بار ۶۱۰۰ تومان است، گفت: توزیع مرغ منجمد در بازار در نزدیکی انقضای مهلت مصرف، عاملی برای عدم تمایل مردم برای خرید است.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت عمده‌فروشی مرغ با کاهش جزئی نسبت به روز گذشته امروز در میدان بهمن باقیمت 5 هزار و 950 تومان عرضه شد.

وی قیمت هر کیلوگرم مرغ را در میادین میوه و تره‌بار 6 هزار و 100 تومان عنوان کرد و افزود: امروز هر کیلوگرم مرغ زنده باقیمت 4 هزار تومان عرضه شد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ در سطح شهر معین نیست و در نقاط مختلف شهر ممکن است تا حدودی متفاوت باشد، اظهار داشت: قیمت منطقی و حداکثر قیمت برای عرضه هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر 7 هزار تومان باشد.

وی بیان داشت: شرکت پشتیانی امور دام هر کیلوگرم مرغ منجمد را باقیمت 5 هزار و 500 تومان عرضه می‌کند.

یوسفی همچنین در مورد عرضه مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت 4 هزار و 500 تومان به‌صورت عمده‌فروشی اظهار داشت: این شرکت آن دسته از مرغ‌های منجمدی را که تا انقضای آن مدت کمی مانده و یا تمدید اعتبار شده است را با این قیمت عرضه می‌کند اما مرغ‌ منجمدی را که با تاریخ‌مصرف طولانی‌تر به بازار عرضه می‌کند با همان قیمت 5 هزار و 500 تومان عرضه می‌کند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ اظهار داشت: مرغ منجمد کیفیتی مشابه مرغ گرم دارد اما با توجه به نوع توزیع مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام و اینکه این مرغ‌ها معمولاً نزدیک به تاریخ انقضا در بازار توزیع می‌شود، مردم تمایل چندانی به خرید مرغ منجمد ندارند.

وی افزود: مرغ منجمد اگر به‌موقع به بازار مصرف عرضه شود قطعاً مشتریان خود را پیدا خواهد کرد.