توافق ایران و ارمنستان برای راه‌اندازی مرکز مشترک همکاری‌های فنی‌وحرفه‌ای

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با معاون وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان در خصوص راه‌اندازی مرکز مشترک همکاری‌های فنی‌وحرفه‌ای به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «غلامحسین حسینی‌نیا» در دیدار با «روبن سرکیسیان» معاون وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با تشریح ظرفیت‌های مهارت‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمادگی لازم برای توسعه تعاملات دوجانبه در زمینه آموزش فنی‌وحرفه‌ای بین دو کشور وجود دارد.

وی با تأکید بر نگاه راهبردی دولت مردمی سیزدهم بر تثبیت دیپلماسی هوشمندانه در تعامل با کشورهای همسایه، افزود: آماده تبادل تجربیات آموزشی و تبادل مربی به منظور برگزاری دوره‌های تخصصی در ارمنستان هستیم.

حسینی‌نیا با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در ایران از جایگاه خوبی در قوانین بالادستی برخوردار است و تشکیلات وسیعی برای تحقق آن پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: وزارتخانه‌های مختلف در ارائه آموزش‌های مهارتی برای گروه‌های هدف همکاری دارند و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین دستگاه، مسئولیت بسیج و هماهنگی بین‌دستگاهی را در قالب نظام جامع آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بر عهده دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وجود بیش از ۶۰۰ مرکز آموزش دولتی در سراسر کشور، بیش از ۱۱ هزار آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد و ۶۰۰۰ مربی در بخش دولتی از جمله ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

«روبن سرکیسیان» معاون وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان نیز در این نشست با اشاره به کیفیت محصولات آموزشی و تخصص مربیان ایرانی در راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش مهارتی، بر تدوین دستورکاری ویژه‌ برای توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

این نشست در حاشیه دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان در ایروان برگزار شد.

«سیدصولت مرتضوی» در صدر هیأتی بلندپایه به دعوت «نارک میکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان، شامگاه یک‌شنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ با استقبال مقامات ارشد سیاسی ارمنستان و سفیر ایران وارد فرودگاه ایروان شد.

دیدار با برخی وزرا و مقامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری ارمنستان و بازدید از مراکز اقتصادی و تجاری این کشور به منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در قالب کمیسیون مشترک از جمله برنامه‌های وزیر کار جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.a