تجمع مرغداران مازندرانی مقابل استانداری

به گزارش فارس از شهرستان ساری، دقایق قبل تجمع جلوی ساختمان سفید استانداری مازندران توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کرد، تجمعی گروهی که خواستار پیگیری مطالبات خود به‌صورت ویژه از سوی استاندار مازندران بودند.

مرغداران مازندرانی با گلایه از عدم اطلاع‌رسانی درست از سوی دام‌پزشکی استان معترض بودند و با بیان اینکه مرغ صنعتی تولیدی استان مشکل آنفلوانزا ندارد خواستار پیگیری از سوی استاندار مازندران بودند.

یکی از مرغداران دراین‌باره گفت: اجازه خروج مرغ تولیدی آن‌ها به خارج از استان داده نمی‌شود درحالی‌که مرغ صنعتی دارای آنفلوانزا نبوده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار مرغ آماده کشتار مرغداری‌اش روز گذشته تلف‌شده است، تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای شیوع شده در بین مرغ‌ و ماکیان محلی بوده است.

این مرغدار از متضرر شدن 50 میلیون تومانی خود طی روز گذشته خبر داد و خواستار پیگیری مسئولان استان شد.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز تعدادی از مرغداران مازندرانی با مراجعه به اداره کل دامپزشکی استان خواستار بررسی دقیق‎تر موضوع شدند.

قرنطینه کردن مرغ تولیدی مازندران و اجازه ندادن خروج و کشتار مرغ تولیدی استان در حالی صورت می‌گیرد که بیماری آنفلوانزای پرندگان در بین ماکیان محلی شیوع پیداکرده بود و ایجاب می‌کرد که دامپزشکی استان به‌عنوان مرجع رسمی در این رابطه با مدیریت درست از متضرر شدن تولیدکنندگان مرغ‌های صنعتی جلوگیری می‎کرد.

در حال حاضر نیز تجمع‌کنندگان مرغدار مازندرانی به‌سوی ساختمان استانداری مازندران هدایت شدند تا یکی از مسئولان استان پاسخ‌گوی مطالبات آن‌ها شود.