تامین برق مرغداری های آذربایجان غربی در اولویت مسوولان باشد

ارومیه – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تامین برق مرغداری ها در اولویت مسوولان امر و دستگاه های مرتبط باشد، گفت: برق مناطقی از استان که مرغداری های متعدد در آن فعال است باید به درستی تامین شود.

رضا حسینی روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: با تامین مناسب برق از بروز تلفات در مرغداری‌های جلئوگیری می‌شود و این امر در بخش تنظیم بازار مرغ حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مسئله بعدی هم که باید مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از خروج طیور زنده است زیرا این امر امر به اشتغال و تنظیم بازار استان لطمه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان فانتزی‌ها با روند پیش بینی شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اظهار داشت: باید بر اساس منطقه افزایش قیمت معقولی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مسوولان امر باید در خصوص قیمت نان فانتزی‌ها اطلاعات را جمع آوری کنند و بر اساس این اطلاعات و متناسب با آن افزایش قیمت صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش قیمت نرخ حمل و نقل سوخت نیز در این استان باید بررسی و متناسب با نرخ جامعه افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی است، گفت: طی خرداد ماه امسال در این استان چهار میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

رسول جلیلی ادامه داد: با این آمار هیچ کمبودی را در بخش تامین مرغ بازار مصرف وجود ندارد و همچنین افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی از ابتدای سال در آذربایجان غربی، بیان کرد: ۳۰ هزار و ۶۳۴ تن شکر در بازار مصرف توزیع شده که سه هزار و ۸۰۰ تن در بخش زنبورداران. ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن در بخش صنف و صنعت و چهار هزار و ۴۳۴ تن در بخش خانگی است.

وی افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۲۱۷ تن برنج، ۱۵۰ تن مرغ منجمد گ ۱۷۰ تن گوشت گوساله منجمد در بازار مصرف آذربایجان غربی توزیع شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ارزیابی قیمت نان فانتزی نشان می‌دهد که از ۵۰ تا ۶۶ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

محمد دهقان ادامه داد: این افزایش قیمت با قیمت آرد ۹ هزار ریالی است و اگر قیمت آرد از این بالاتر باشد قیمت‌های نان فانتزی نیز بیش از این مقدار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از کالاهای اساسی استان اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از کالاهای اساسی بازار مصرف صورت گرفته است.

وی افزود: در این رابطه ۱۷۶ پرونده تخلف کشف شد که ارزش ریالی این پرونده‌ها پنج میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال است.

در این جلسه در راستای توزیع متناسب اقلام مورد نیاز مردم به ویژه افزایش قیمت نان فانتزی و بررسی نرخ حمل و نقل سوخت گوشت بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد افزایش هزینه ثبت نامی مهد کودک‌های استان ۲۰ درصد باشد و بیش از این صورت افزایش صورت نگیرد.