ایرلاین‌های ایرانی با ایرلاین‌های خارجی در تاخیرات پروازی ۳۵ دقیقه اختلاف دارند

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه ۱۶ هزار بلیت پروازهای اربعین فروخته نشده است، گفت: اختلاف ایرلاین های ایرانی با ایرلاین های خارجی در تاخیرات پروازی ۳۵ دقیقه است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شمس‌الدین فرزادی پور در نشست خبری با تاکید بر این که بحث احترام به مشتریان هما را به عنوان رویکرد اصلی سرلوحه قرار داده ایم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اقدامات و خدمات را متناسب با وضعیت ارائه کنیم.

وی با یادآوری انجام پروازهای حج و ارائه خدمات مطلوب به زائران خانه خدا، افزود: بلافاصله باید برای پروازهای اربعین آماده می شدیم و همکاران فنی روز بعد از اتمام پروژه‌های حج، آماده سازی هواپیماها انجام شد.

وی با اشاره به تاکید بیشتر بر تکریم زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: امروز پروازهای اربعین برنامه ریزی و بخشی از آن انجام شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان پروازهای اربعین خدمتگزار رایگان باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری باید فروش بلیت را از 20 شهریور آغاز می کردیم، گفت: ما دو روز قبل از این تاریخ با نرخ مصوب فروش پروازهای اربعین را انجام دادیم.

وی با اشاره به این که کل پروازهای عراق در ایام سال به صورت چارتری عرضه می شود، اضافه کرد: 198 پرواز برای این ایام برنامه ریزی شده و تا امروز 84 پرواز انجام شده و 114 پرواز باقیمانده طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری ایجاد ظرفیت 43570 صندلی برای ایام اربعین اظهار کرد: از این تعداد 18210 صندلی فروخته شده و تعداد 25360 صندلی پروازی باقیمانده است.

فرزادی پور با اشاره به فروش قطعی 26190 صندلی پرواز، گفت: 800 صندلی پروازی رزرو شده است.باقیمانده ظرفیت صندلی موجود است و بسته به نیاز زائران به خصوص در پروازهای برگشت ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر این که هیچ فکری به جز خدمات رسانی به ایران اربعین نداریم، افزود: آمار فروش بلیت پروازهای اربعین مستند بوده و امکان تغییر آنها وجود ندارد. آنچه برای ما مهم ایجاد ظزفیت و فروش بلیت به زائران اربعین حسینی است.

وی اختلاف در رابطه با تعداد فروش بلیت و صندلی های پروازی را ناشی از تعبیرهای مختلف دانست و تصریح کرد: تلاش کردیم بلیت را با قیمت مصوب به زائران عرصه کنیم و به همین دلیل در سه نوع فروش مستقیم، فروش گروهی و هم اینترنتی داشته ایم.فروش مستقیم ( انفرادی و گروهی) حدود 21 هزار بلیت و فروش اینترنتی نیز حدود 4000 بلیت عرضه شده است.

سرپرست ایران ایر با بیان اینکه فروش بلیت اربعین به صورت سفارشی نداشته ایم، اظهار کرد: ظرفیت فروش اینترنتی را نداشتیم، برای آینده هم توسعه الکترونیکی و هم دفاتر را عملیاتی می کنیم.

فرزادی پور با بیان اینکه حدود 1.9 میلیون تومان برای هر نفر را به فرودگاه نجف پرداخت می کنیم، تاکید کرد: پروازهای اربعین آورده ای برای شرکت های هواپیمایی نداشته است. در زمان حاضر 16 هزار بلیت پروازهای اربعین فروخته نشده داریم.

وی با بیان اینکه تا امروز تاخیر آزاردهنده پروازهای اربعین نداشته ایم، گفت: امروز ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به شکلی آماده است که تاخیرات پروازی برای زائران آزاردهنده نیست.

وی با بیان اینکه اختلاف ایرلاین های ایرانی با ایرلاین های خارجی در تاخیرات پروازی حدود 35 دقیقه است، اظهار کرد: تمام تمرکز ما روی پروازهای اربعین است.

وی با بیان اینکه روزویشن بلیت یک بحث ادعایی نیست، اظهار کرد: روسیه با همان شرایط و گستردگی دارد بعد از تحریم با اولین معضلی که مواجه شد بحث رزرو بلیت بود. همین امروز سیستم رزرو ما پاسخگوی خیلی از امورات نیست. یک بستر بسیار پیچیده‌ای است و سیستم خاص نرم افزاری خودش را دارد. قبلاً به صورت بین المللی استفاده می کردیم و امروز با سیستم موجود داخلی است و سرور هم در داخل کشور است.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: نرم افزار رزرو بلیت پروازها بیرونی است، هرکسی که بتواند نیازهای ما را به صورت امن، ارزان و کاربردی در رابطه با رزرو بلیت را برای ایران ایر تامین کند با نگاه به توان داخلی در اولویت قرار دارد.

فرزادی پور با اعلام اینکه هواپیماهایی که پروازهای داخلی را انجام می‌دهند قابلیت انجام دادن پروژه‌های اربعین را ندارند کاهش پروازهای داخلی در ایام اربعین را تکذیب و اظهار کرد: در پروازهای اربعین 3 فروند هواپیما با یک فروند هواپیمای پشتیبان استفاده شد.