امسال دو مرحله نرخ مصوب مرغ بازنگری و اصلاح شد/ روند کاهش قیمت مرغ ادامه دارد

فصل اقتصاد – معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: امسال دو مرحله با توجه به افزایش هزینه های مترتب بر تولید و همینطور با درخواست مکرر اتحادیه ها و تولید کنندگان نسبت به بازنگری و اصلاح قیمت مصوب مرغ اقدام شده است.

«سعید صارمی» افزود: طبق آخرین اصلاحیه قیمت گوشت مرغ گرم برای مصرف کننده 20 هزار 400 تومان تعیین شده و در صورت گرانفروشی با متخلفان برخورد می شود.
وی اظهارداشت: تعیین قیمت با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و انجمن های تخصصی مرتبط با این حوزه در ستاد تنظیم بازار کشور انجام شده است.
معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی عرضه کنندگان این کالا باید قیمت مصوب تنظیم بازار را رعایت کننددر غیر این صورت ضمن تشکیل پرونده تخلف صنفی موارد به مراجع رسیدگی‌کننده همچون تعزیرات حکومتی ارسال می شود.
وی افزود: همچنین دستورالعمل رعایت قیمت و طرح برخورد با متخلفان و گرانفروشی این کالا از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تهیه و به سازمان های صمت استان ها ابلاغ شده است.
صارمی بیان داشت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در خصوص تخصیص و تامین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های دامی در این بخش دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و امیدواریم روند تولید و تنظیم قیمت این کالا در بازار شکل منطقی به خود گیرد.
معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون مرغ گرم روزانه به قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان به وفور در میادین میوه و تره بار در حال توزیع است.
وی افزود: جدا از این قیمت ها نیز در سطح شهر روند کاهشی دارد و در حال نزدیک شدن به نرخ مصوب است.
صارمی اظهارداشت: طی روز های گذشته قیمت مرغ در کشور به ازای هرکیلوگرم بطور میانگین به 27 تا 28 هزار تومان رسید و حتی در روز گذشته میانگین قیمت کشوری گوشت مرغ 22 هزار تومان بوده است.
وی یادآورشد: با توجه به تدابیر صورت گرفته قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفته و تا چند روز آینده به نرخ مصوب نزدیک خواهد شد.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت 10: 10 به مدت 75 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.