الزام مراکز تجاری پایتخت به کاهش مصرف برق

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به‌ پیش‌بینی دمای بیش از ۴۰ درجه برای شهر تهران، گفت: مطابق با دستور استانداری تهران، همه مراکز تجاری شهر تهران نیز موظف‌اند با کاهش مصرف در بخش روشنایی و سرمایشی و استفاده از مولدهای اضطراری، مصرف برق خود را مدیریت کنند.

​به گزارش  روز یکشنبه ایرنا از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ «کامبیز ناظریان» افزود: تأمین برق پایتخت در ساعات اوج مصرف، نیازمند کاهش حداقل ده‌درصدی مصرف برق در بخش خانگی و تجاری است، برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف، قطع و اسامی آنان برای اطلاع عموم، منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: همه بخش‌های کارشناسی و عملیاتی این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش‌اند تا برق مصرفی مشترکان تهرانی بدون کوچک‌ترین اختلالی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با وجود اقدام‌های انجام شده، افزایش دمای هوا می‌تواند فشار زیادی بر شبکه توزیع برق وارد کند و به همین دلیل از همه مشترکان خانگی و تجاری درخواست داریم حداکثر صرفه‌جویی ممکن را در ساعات اوج بار (۱۲ الی ۱۸) به‌خصوص طی روزهای پیشرو به عمل‌آورند.

ناظریان هشدار داد طی این هفته نیز همچون روزهای گذشته، برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی که مصوبه هیئت دولت در خصوص الزام به کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری را رعایت نکرده‌اند با جدیت و بدون اغماض، قطع خواهد شد.

وی افزود: همچنین اسامی ادارات بی‌توجه به این مصوبه، طی این هفته به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.