افزایش ۸۰ درصدی قیمت مواد شوینده صحت دارد؟

مهر نوشت: با توجه به اینکه تغییر قیمت صنایع شوینده باید با مجوز سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار باشد، پیگیری ها حکایت از این دارد که قیمت های جدید اعلامی مورد تایید این دو نهاد نیست.

صبح امروز در فضای مجازی نامه‌ای از سوی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات مختلف این صنعت از ۵۰ تا ۸۰ درصد می‌داد.

این در حالی است که تغییر قیمت صنایع شوینده باید با مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار باشد و همچنین به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، هرگونه تغییر قیمت همه محصولات و کالاها با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و پس از اعلام این ستاد خواهد بود.

در همین راستا پی گیری ها از هر دو نهاد حکایت از آن دارد که این قیمت‌ها مورد تأیید نیست و این انجمن هنوز مجوزی برای تغییر قیمت دریافت نکرده است.

بنابراین، اگرچه انجمن صنایع شوینده از حدود دو ماه پیش به دنبال افزایش قیمت محصولات خود است و حتی در مقطعی اعلام کرد که بعد از ماه رمضان قیمت‌های جدید اعمال خواهد شد با این حال هنوز رایزنی‌هایش با نهادهای بالادستی به نتیجه‌ای نرسیده و فعلاً نباید تغییری در قیمت محصولات این صنعت ایجاد شود.