افزایش ۵ برابری جریمه گرانفروشی و عدم درج قیمت

ایسنا/گلستان مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: تعزیرات حکومتی به عنوان بازوی قضایی در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در کنار دولت است.

تقی حسام عصر امروز در جلسه اظهار کرد: تمامی کارشناسان اقتصادی درباره ضرورت حذف ارز ترجیحی و مردمی‌سازی یارانه‌ها اتفاق نظر دارند و اجرای این جراحی مهم اقتصادی در دولت سیزدهم ستودنی است.

وی با بیان اینکه ما بازوی قضایی دولت هستیم و برای اجرای بهتر طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به کمک می کنیم، بیان کرد: در برخورد با تخلفات بازار، مجازات‌ها بازدارنده نیست که درخواست ما از حاکمیت اختیارات ویژه به تعزیرات حکومتی بود که اخیرا این مهم در جلسه سران قوا تحقق یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه ها خبر داد و یادآور شد: با افزایش اختیارات رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات و اجرای احکام شتاب می گیرد.

حسام تاکید کرد: طبق مصوبه جدید سران قوا جریمه‌ها و مجازات تعزیرات در هر مرتبه پنج برابر می‌شود و مهمتر اینکه در این مقرره، اختیار ویژه نیز به روسای شعب داده شده است تا امکان پلمب و نصب بنر داشته باشند.

حسام با بیان اینکه برای مقابله با تخلفات بازار هماهنگی کامل بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی وجود دارد، متذکر شد: با تایید دولت کالاهای‌ مشمول طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که دارای قیمت قبلی هستند، می توانند با قیمت جدید به فروش برسند.‌

وی با بیان اینکه اولویت نخست ما تامین کالاهای اساسی است، بیان کرد: سه اکیپ در مرکز استان گلستان و یک اکیپ کامل در تمامی شهرستان های استان برای مقابله و پیشگیری از تخلفات در بازار فعالیت می کنند.