افزایش ۲ برابری واردات شکر خام نسبت به سال گذشته

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از واردات ۷۰۰ هزار تن شکر خام در نیمه نخست امسال از طریق بندر امام خمینی (ره) به داخل کشور خبر داد و گفت: روند واردات شکر همچنان ادامه دارد.

بهروز آقایی، با اشاره به واردات شکر به بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۷۰۰ هزار تن شکر خام از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است تا نیاز به این کالای استراتژیک تامین شود.

وی با بیان این‌که روند واردات شکر در نیمه دوم امسال نیز همچنان ادامه دارد، افزود: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه عمده واردات شکر خام از کشورهای برزیل و هندوستان انجام می‌شود، عنوان کرد: واردات شکر در راستای امنیت غذایی کشور و تامین نیازهای داخلی انجام می‌شود.

آقایی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شکر خام واردشده به بندر امام خمینی به وسیله کامیون به واحدهای نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ارسال شده است تا در این واحدها تصفیه شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن شکر در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی انحصاری واردات شکر خام، باقی نیاز کشور به این محصول استراتژیک را از طریق کشورهای مورد نظر وارد می‌کند.