افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های تایباد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال ۶۶۰ هزار و ۹۶۵ قطعه جوجه در مرغداری‌های این شهرستان جوجه‌ریزی شده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با این حجم جوجه‌ریزی میزان ۱۶۵۰ تن مرغ زنده در شهرستان تولید شود.

وی با اشاره به وجود ۲۷ واحد مرغداری در تایباد افزود: از این تعداد ۲۵ واحد به طور کامل فعال هستند و مجموع ظرفیت آن‌ها در هر دوره ۵۹۳ هزار قطعه است.

میری دیسفانی بیان‌ کرد: عدم بیماری‌های حاد و واگیردار طیور و بهبود مدیریت بهداشتی مرغداران از جمله دلایل افزایش جوجه‌ریزی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری شهرستان، صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی، نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری، از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد تاکید گرد: مرغداران با رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در تمام مراحل پرورش از جمله خرید جوجه، حمل و نقل جوجه‌ها، ایجاد سالن‌های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه‌ها، علاوه‌بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم هستند.