اعلام زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان

مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: علی‌رغم انجام واکسیناسیون در استان‌های پرخطر، بیماری آنفلوآنزای پرندگان در بعضی از استان‌ها مشاهده شده و در صورت عدم کنترل، احتمال گسترش به دیگر استان‌ها وجود دارد.
حسین رشیدی در نشست کمیته فنی بیماری‌های طیور استان با اعلام زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار داشت: علی‌رغم انجام واکسیناسیون در استان‌های پرخطر کشور، بیماری در بعضی از استان‌ها مشاهده شده است که در صورت عدم کنترل، احتمال گسترش به دیگر استان‌ها از جمله کرمان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تأکید بر اینکه بهره‌برداران استان در زمینه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هوشیارتر شوند، عنوان کرد: خسارات اقتصادی بیماری نیوکاسل نیز کمتر از آنفلوآنزا نیست و بیماری سالمونلای متحرک طیور نیز از منظر بهداشت عمومی قابل توجه است.
وی در خصوص پیشنهاد واکسیناسیون طیور علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان افزود: با بررسی دستورالعمل‌های جامع و استفاده از راهکار‌های صاحب‌نظران طیور و در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ها، در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود.
رشیدی گفت: در صورت بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان‌های مجاور، اقدامات قرنطینه‌ای توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مبادی ورودی استان برقرار خواهد شد.