استفاده از هورمون برای افزایش وزن مرغ واقعیت ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: استفاده از هورمون برای افزایش وزن مرغ واقعیت ندارد و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش  فارس از کرمان، حسین رشیدی در جلسه سند بخشی امنیت غذایی استان اظهار داشت: در پی دستور استاندار کرمان مبنی بر تهیه سند امنیت غذایی استان، بخش عمده‌ای از کار تامین سلامت و بهداشت گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر به عهده دامپزشکی گذاشته شد.

وی بیان داشت: برنامه‌های ما مبنی بر تامین سلامت از مرحله تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده بوده و در این راستا برنامه‌ کاملی تدوین‌شده است.

رشیدی افزود: سه عنصر اصلی دسترسی پایدار به غذا، بهداشت ماده غذایی و استفاده درست از آن در امنیت غذایی دخیل است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یکی از اهداف مهم طرح تغذیه غذایی را پایش آنتی‌بیوتیک و داروها در گوشت مرغ عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا درج کد رهگیری بر روی بسته‌بندی مرغ‌ها تعبیه‌شده  است که بر اساس آن می‌توانیم موارد بهداشتی را از زمان فروش تا کشتارگاه در نظر بگیریم.

رشیدی ابراز داشت: با این روش می‌توانیم اگر مرغداری تخلف انجام داده باشد با او برخورد کرد و مردم اطمینان خاطر در مورد سلامتی گوشت مرغ داشته باشند.

وی تصریح کرد: مرغ‌ها در سیستم صنعت‌ پرورش داده می‌شود و با روش‌های تغذیه‌ای که دارند، طی 40 تا 45 روز به وزن مدنظر می‌رسند و نیازی به استفاده از هورمون نیست.

رشیدی اظهار داشت: استفاده از هورمون برای افزایش وزن مرغ واقعیت ندارد و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند، مرغ‌ها قبل از کشتار دوره پرهیز دارویی را طی می‌کنند درنتیجه باقیمانده دارویی در آن‌ها وجود ندارد.