استانداری مکلف به پرداخت خسارت به دامداران و مرغداران مازندرانی ‌است

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: استانداری مکلف به پرداخت خسارات به دامداران و مرغداران مازندرانی ‌است.

به گزارش فارس از نوشهر، در هفته‌های گذشته فضای مازندران مملو از شایعات مختلفی درباره بروز بیماری آنفلوانزای مرغی شد و خبرهای مختلفی دراین‌باره در رسانه‌ها منتشر شد که ازجمله آن قرنطینه و معدوم‌سازی خانه به خانه مرغ‌ها در دو روستای بخش مرکزی شهرستان نوشهر بود که بعضاً گفته شد برخی از این مرغ‌ها نشانگانی از آنفلوانزای مرغی نداشتند اما برای پیشگیری از گسترش آن عملیات جمع‌آوری و معدوم‌سازی به‌طور کامل انجام شد و اکنون دولت باید خساراتی به این دسته از روستاییان بپردازد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بروز پدیده بیماری‌های مشترک دام و طیور با انسان در استان مازندران، با تأکید بر اینکه نباید دراین‌باره بزرگ‌نمایی شود، گفت:‌ صنعت مرغداری در مازندران دچار آسیب جدی شده است.

قاسم احمدی‌لاشکی افزود: به‌اندازه کافی در بخش تولید مشکلات وجود دارد و بنابراین اگر موضوع بروز پدیده بیماری‌های مشترک دام و طیور با انسان در استان مازندران بزرگ‌‌نمایی شود آن‌وقت آمار بیکاران و ورشکستی واحدهای تولیدی در این زمینه بالاتر از وضعیت کنونی‌اش می‌رود.

وی تأکید کرد: استانداری مازندران باید پرداخت خسارت به روستاییان را مدنظر داشته باشد و نسبت به پرداخت خسارات اقدام کند و فقط به دادن کاغذ خالی به خسارت دیدگان اکتفا نکند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس تصریح کرد: امور اقتصادی و معیشتی بسیاری از خسارت‌دیدگان تنها از راه نگهداری و پرورش دام و طیور می‌گذرد و باید هر چه زودتر با پرداخت خسارات، آن‌ها را از نگرانی خارج کنند.

وی درباره زمان کلنگ زنی پروژه گازرسانی به کجور، گفت: پس از تلاش‌های فراوانی که انجام شد بالاخره این پروژه به ثمر رسید و کلنگ آن یک روز بعد از عید سعید فطر با حضور مسئولان کشوری در منطقه کجور به زمین زده می‌شود.