اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه خیز روستاها

تهران- ایرنا- بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ از محل افزایش ۵ هزار میلیاردی جرایم رانندگی در بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه خیز و روستاهای در مناطق مرزی تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، در جدول شماره ۹ برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۲، با اشاره به اعتبار افزایش ۵ هزار میلیاردی جرایم رانندگی، ۱۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به وزارت راه و شهرسازی جهت اصلاح راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه‌خیز شهرها و روستاهای مناطق مرزی تعلق می‌گیرد.

همچنین ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی در اختیار سازمان بهزیستی و ۱۰۰۰ میلیارد ریال در اختیار جمعیت هلال احمر برای حوادث جاده‌ای و تجهیزات موردنیاز و ۱۰۰۰ میلیارد ریال در اختیار پزشکی قانونی برای کمک به خرید تجهیزات امکانات اتاق تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۵۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال است.