احتکار داروهای دام و طیور در منازل

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: موضوع انبار‌ها برای ما بسیار مهم است و هنوز در خصوص ساماندهی آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
حمید زینالی افزود:یکی از مشکلات در این زمینه موضوع انبار‌های مخفی همانند منازل شخصی است که ما اجازه ورود به آن‌ها را نداریم و باید هماهنگی لازم در این زمینه انجام شود.
وی افزود: افرادی که در بحث قاچاق یا دارو‌های تقلبی یا سایر موارد فعالیت می‌کنند کالا‌های خود را در داروخانه، انبار یا مراکز پخش رسمی نگهداری نمی‌کنند، چون گشت‌های تعزیرات به راحتی و سرزده از آن‌ها بازدید می‌کنند.
زینالی گفت:این افراد، کالا‌های خود را در جا‌های دیگر مانند پیلوت منازل یا زیرزمین با حجم بسیار بالا ذخیره می‌کنند که امیدواریم بتوانیم به این مساله وارد شده و جلوی آن‌ها را بگیریم.
وی گفت:به عنوان مثال در زمینه قاچاق دارو با همکاری پلیس ۶۴ هزار کیلو ماده اولیه دارویی و مقادیری داروی غیر مجاز در یک مرکز پخش و در راه آهن استان کشف کردیم که پرونده آن‌ها تشکیل شد.
زینالی افزود:با توجه به تخصیص ارز یارانه‌ای چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به ۲۵ قلم کالا که ۲۳ مورد زیر نظر جهاد کشاورزی و ۲ مورد دارو و ریز مغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و پودر چربی زیر نظر دامپزشکی است که باید با نظارت بیشتر جلوی قاچاق آن‌ها را گرفت.
وی گفت:همچنین در قاچاق نهاده‌های دامی که جهاد کشاورزی در خصوص آن رسالت دارد، سازمان دامپزشکی استان کشفیات داشته و پرونده آن‌ها را به تعزیرات حکومتی ارسال کرده است.
زینالی افزود: همچنین احتکار و اختفای داروی دام و طیور و زنبور عسل را با حجم زیاد در منازل شناسایی کرده‌ایم که اگر بتوانیم با هماهنگی پلیس و دستگاه قضا مجوز ورود را پیدا کرده، کشفیات را انجام خواهیم داد.
وی گفت: همچنین به فروش دارو به صورت پیامکی، اینترنتی و در فضای مجازی وارد شده و روی آن کار می‌کنیم که اطلاعات خوبی را در این زمینه به دست آورده و با پلیس فتا هماهنگی لازم صورت گرفته است.