آشنایی با الزامات اساسی برای ساخت سوله مرغداری؟

مرغ منبع اصلی تامین پروتئین است و اهمیت زیادی در جوامع مختلف دارد، اما آیا می دانید سوله مرغداری که برای پرورش مرغ احداث می شود باید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد؟ آیا می دانید بهترین شرکت سازنده سوله برای پرورش مرغ در کشور کدام است؟ آیا می دانید قیمت احداث سوله برای پرورش مرغ در کشور چقدر است؟
نگران نباشید، معمولا سوالات در این زمینه زیاد است و قرار است ما به تمامی این سوالات به صورت دقیق پاسخ دهیم، اگر قصد احداث سوله مرغداری متناسب با نیاز کاری خود و با قیمت ارزان و با کیفیت تضمین شده را دارید، به ما اعتماد کنید و این مقاله را تا پایان بخوانید، برای این که پاسخ سوالات را اینجا می توانید پیدا کنید.
سوله های مرغداری با تنوع زیادی در دنیا احداث می شوند، از سوله های ساده و معمولی گرفته تا سوله های های هوشمندی که به صورت خودکار تمامی فرایند پرورش مرغ را انجام می دهند. با این حال، شرایط سخت محیطی عامل مهمی است که روی ظاهر و مصالح سوله ها تاثیر می گذارد.
در بسیاری از مناطق دنیا شرایط سخت محیطی مانع تولید طیور در محیط های بیرونی می شود، بنابراین باعث کاهش عرضه روزانه پروتئین می شود، به همین دلیل برای حل این معضل بزرگ سرمایه گذار به سمت ساخت سوله مرغداری روی آورده اند که باعث می شود شرایط سخت محیطی تاثیری روی تولید و پرورش طیور نداشته باشد.

اعتقاد بر این است که استفاده از سوله های مرغداری می تواند به مدیریت وضعیت استرس تولید و پرورش مرغ در مناطق مختلف جهان پایان دهد.
ساخت و ساز سوله مرغداری طی سال های اخیر نقش مهمی در صنعت کشور داشته است. نرخ رشد سالانه ترکیبی پروتئین طیور در کشور ما با گسترش سوله ها و پرورش زیاد مرغ توانسته بیشترین افزایش رشد را در تولید ثبت کند.
سوله ها نقش پر رنگی در تولید و گسترش طیور دارند. شرایط آب و هوایی شدید در مناطق گرمسیری و سردسیری جهان به طور کلی برای تولیدات دامی مضر بوده و به دلیل حساسیت بالای مرغ نسبت به تغییر دما، مورد توجه تولید کنندگان است. سوله ها می توانند در برابر عوامل مختلف محیطی باشند و از مرغ و طیور شما می تواند به خوبی محافظت کند.
طراحی سوله نقش مهمی در تعیین شرایط آب و هوایی برای سلامت مطلوب، رشد و عملکرد مولد پرندگان دارد. در نتیجه، نوع سیستم سوله مورد استفاده در مرغداری، تابعی از شرایط آب و هوایی غالب منطقه ای است که سوله در آن واقع شده است.
در حالی که سوله های باز به دلیل سادگی ساخت و ساز، سهولت مدیریت گرما و حداقل هزینه مدیریت، روش مناسبی برای مناطق گرمسیری تلقی می شوند، اما سوله های کنترل شده رایج ترین نوع سوله برای پرورش مرغ در مناطق معتدل جهان هستند.
الزامات اساسی برای ساخت سوله مرغداری چیست؟
الزامات اساسی برای محل نگهداری مرغ عبارتند از:
-فضا سوله
-تهویه سوله
-سبک سوله
-حفاظت از سوله (در برابر آب و هوا و شکارچیان)
فضا نگهداری سوله: تراکم پرندگان در واحد سطح
این چند مورد؛ مهمترین الزامات برای ساخت سوله مرغداری است و باید همواره مورد توجه سازندگان باشد. شما باید فضای مورد نیاز برای نگهداری از مرغ را به خوبی برآورد کنید، به عنوان مثال، یک سوله با ابعاد ۶ متر در ۱۱ متر می تواند ۲۰۰ مرغ تخمگذار را نگهداری کند.
تهویه یکی دیگر از عوامل مهم در ساخت سوله برای طیور است. سوله هایی با دریچه های باز برای نگهداری مرغ ایده آل هستند، در غیر اینصورت باید از تهویه متقاطع استفاده کنید. هر چه ساختمان گسترده تر باشد، مقاومت آن در برابر حرکت هوا بیشتر است. سوله هایی که بیش از ۸ متر (۲۶ فوت) طول دارند؛ به دلیل این خاصیت ذاتی هوا نمی توانند تهویه مناسبی داشته باشند، بنابراین مشکل قابل توجهی خواهند داشت. توصیه می شود که اگر از سوله های متکی به جریان هوای طبیعی برای تهویه داخل مرغداری استفاده می کنید، نباید طول آن را بیش از ۸ متر در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که تنش گرمایی یک محدودیت مهم برای پرورش موفق مرغ است و می تواند منجر به مرگ آنها شود. اگرچه مرغ ها می توانند چندین درجه زیر صفر را تحمل کنند، اما دمای بالای ۴۰ درجه سانتی گراد را تحمل نمی کنند. این بستگی به رطوبت نسبی موجود در آن زمان دارد. طیور فاقد غدد عرق هستند و باید با نفس کشیدن خود را خنک کنند که یک نوع خنک کننده تبخیری است. هنگامی که رطوبت بیش از حد زیاد است، این مکانیسم خنک کننده خیلی خوب کار نمی کند. دمای کشنده برای بیشتر جوجه ها ۴۶ درجه سانتیگراد به بالا است و تنش شدید در بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ایجاد می شود.
در مناطق معتدل، سوله مرغداری را می توان طوری طراحی کرد که در مقابل طلوع آفتاب صبح قرار گیرد تا گرما به دست آورد. در مناطق گرمسیری، جهت شرقی به غربی طول ساختمان را نیز می توان به حداقل رساندن تا از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کرد.
مصالح ساختمانی مورد استفاده برای ساخت سوله مرغداری نیز بسیار مهم است، شما باید از مصالحی که باعث افزایش گرما یا سرما فضای داخلی مرغداری می شود اجتناب کنید زیرا باعث افزایش تلفات شما می شود. اگرچه رنگ سفید تا ۷۰ درصد تابش گرمای خورشیدی را منعکس می کند اما بهتر است مواد مناسب برای ساخت مرغداری استفاده شود.
نور مناسب برای سوله مرغداری یکی دیگر از الزامات اساسی است که باید همواره مورد توجه باشد. یک سوله با نور خوب ضروری است. سوله تاریک منجر به این می شود که مرغ ها بی حال، غیرفعال و غیرمولد باشند. نور برای تغذیه مهم است، زیرا مرغ ها غذا را از طریق دید تشخیص می دهند. این امر به ویژه برای جوجه های یک روزه که در هفته اول زندگی خود به شدت به روشنایی ۲۴ ساعته نیاز دارند، اهمیت دارد.

نور نیز عامل مهمی در بلوغ جنسی است. افزایش نسبت نور در روز، همانطور که به طور طبیعی از اواسط زمستان تا اواسط تابستان اتفاق می افتد، بلوغ جنسی را در مرغ های در حال رشد تسریع کرده و آنها را زودتر بالغ می کند. اگر مرغ ها در حال تخم گذاری هستند، افزایش نسبت نور باعث افزایش تولید تخم می شود. تأثیر عکس آن نیز صادق است. شما همواره باید هنگام ساخت سوله برای نگهداری مرغداهای خود به این موضوع دقت کنید. برای این کار می توانید از مهندسان مجرب و کاربلد و یا شرکت های با تجربه کمک بگیرید.
هنگام ساخت سوله مرغداری باید به تأثیر فیزیولوژیکی محیط توجه کنید، زیرا محیط و عناصر موجود در آن مانند، تهویه، نور، گرما و سرما بر مرغ ها از نظر حفظ تولید تخم مرغ یا بالغ شدن تاثیر می گذارند. شما باید همواره در ساخت سوله و یا خرید سوله به این موارد دقت کنید. اگر می خواهید برای ساخت سوله اقدام کنید، در ادامه شرکتی را به شما معرفی می کنیم که می تواند مطابق با استانداردهای جهانی و با توجه به محیط، بهترین نوع سوله را برای پرورش مرغ در کشور بسازد.
معتبرترین و باتجربه ترین شرکت سازنده سوله مرغداری در کشور؟
شرکت بانک سوله ایران را می توان معتبرترین و باتجربه ترین شرکت سازنده سوله مرغداری در کشور دانست. این شرکت با دانش، تخصص و مهارت بالایی که دارند توانسته متناسب با مناطق مختلف کشور بهترین نوع سوله برای پرورش مرغ را بسازد. شما می توانید با سفارش سوله از بانک سوله ایران تخفیفات باورنکردنی از ما دریافت کنید.

شرکت بانک سوله ایران قادر است، سوله مرغداری با سیستم تهویه خوب، کف عایق شده، روشنایی مناسب همراه با فضای داخلی خوب را با قیمت فوق العاده خوب به شما مشتریان محترم ارائه دهد. شما می توانید از این فرصت استثنایی استفاده کنید و برای خود یک سوله استاندارد تهیه کنید.
شرکت بانک سوله ایران، صفر تا صد سوله را با کمک یک تیم حرفه ای انجام می دهد بنابراین کیفیت کار تضمین شده است و شما با اعتماد به این مجموعه می توانید با قیمت ارزان یک سوله مناسب برای خود داشته باشید.
همچنین ما قادر هستیم تا متناسب با خواسته مشتری سوله را بسازیم، شما می توانید طرح مورد نظر خود را با همکاران ما در میان بگذارید و از آنها بخواهید که سازه اصلی سوله را متناسب با طرح شما تولید و در محل مونتاژ کنند.
یکی از ویژگی های بارز سوله های تولید شده در شرکت بانک سوله ایران این است که آنها کامل در برابر محیط خود عایق هستند و همین عامل باعث کاهش هزینه های انرژی و نیز کنترل شرایط نامساعد آب و هوایی می شود. با استفاده از خدمات ما می توانید در سریع ترین زمان به خواسته های خود برسید و کسب و کار خود را آغاز کنید.
هنگام برنامه ریزی برای ساخت سوله مرغداری شما باید ابتدا با ویژگی های خوب یک سوله آشنا شوید، مقدار هزینه را برای ساخت آن برآورد کنید، شرکت مناسب برای ساخت و مجری متخصص برای اجرای آن را پیدا کنید و با عوامل تاثیر گذار بر قیمت ها آشنا باشید.
بررسی این موارد، اولین و مهمترین کاری است که باید انجام دهید. با اطلاعات ارزشمندی که در این باره جمع آوری می کنید، می توانید بهترین تصمیمات را در مورد سوله خود بگیرید. ممکن است اطلاعات خود را از اینترنت، از متخصصان و بسیاری منابع معتبر دیگر دریافت کنید.
اگر می خواهید به اطلاعات مهم و با ارزش دسترسی داشته باشید، توصیه می کنم موارد گفته شده در این مقاله و سایر مقالات منتشر شده در وب سایت بانک سوله ایران را مطالعه کنید.
ضمن این که شما می توانید با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به بانک سوله ایران از مشاوره رایگان و کاملا تخصص ما استفاده کنید. کارشناسان بانک سوله ایران به شما کمک می کنند بتوانید بهترین نوع سوله مرغداری را با کمک این شرکت بسازید و درآمد خوبی از پرورش مرغ کسب کنید.

شاید بپرسید چرا باید سوله های شرکت بانک سوله ایران استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با مزیت های سوله مرغداری شرکت بانک سوله ایران آشنا شوید:
سوله های این شرکت از مواد درجه یک و عایق ساخته شده اند
-می توانند برای سال های طولانی در برابر، زلزله، طوفان، باران، رطوبت، نور آفتاب و غیره مقاومت کنند
-در مساحت های بزرگ و کوچک و متناسب با نیاز مشتری ساخته می شوند
-در سریع ترین زمان در کارخانه به صورت پیش ساخته تولید و در محل پروژه مونتاژ می شوند
-سوله های این شرکت از تهویه طبیعی مناسبی بهره می برند
-سوله های این شرکت از روشنایی طبیعی و مصنوعی خوبی بهره می برند
-در مقایسه با دیگر شرکت ها قیمت سوله مرغداری این شرکت مقرون به صرفه و ارزان تر از بازار است
-طول عمر متوسط سوله های این شرکت ۵۰ الی ۷۰ سال است
-مطابق با قوانین کشوری و استانداردهای جهانی ساخته شده و می تواند بهره وری پرورش دهنده را افزایش دهد
و …