آخرین وضعیت بازار تخم مرغ

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۳ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است..
رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در میادین میوه و تره بار شانه‌ای ۱۸ هزار تومان است.
وی بازار تخم مرغ را مساعد دانست و گفت: با توجه به ساختار بازار، قیمت واقعی تخم مرغ در محدوده قیمت مصوب به مصرف کننده عرضه می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
ترکاشوند درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۲ تا ۳۳ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بنابر تجربه سنوات گذشته از ۱۵ اسفند قیمت تخم مرغ به سبب کاهش تقاضا افت می‌کند که به همین خاطر با حذف گله‌های مسن بالای ۹۰ هفته باید شرایطی ایجاد کنیم تا مرغداران متضرر نشوند و همواره بتوانند برای جوجه ریزی دوره بعد آماده شوند.

تولید ماهانه ۹۵ هزارتن‌تخم مرغ در کشور بی سابقه است
وی تولید ماهیانه تخم مرغ را ۹۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: تولید روزانه بالای ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور بی سابقه است که با توجه به مازاد تولید باید بخشی از نیاز کشور به بازار‌های هدف صادر شود.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه مرغداران در تامین برخی نهاده‌های دامی با مشکلاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر مرغداران در تامین برخی نهاده‌ها از جمله ذرت با مشکلاتی روبرو هستند که متاسفانه پیگیری‌های ۲ تا ۳ هفته اخیر نتیجه مثبتی نداد و به همین خاطر از مسئولان تقاضا داریم که تمهیداتی برای این موضوع بیندیشند و اجازه دهند تا با استفاده از ذخایر پشتیبانی بتوانیم نیاز مرغداران را تامین کنیم چرا که در آستانه شب عید با محدودیت‌های ترافیکی مواجه خواهیم بود، به همین خاطر این موضوع باید جدی گرفته شود تا مشکلی ایجاد نشود.