۴۴ واحد عرضه مرغ زنده در قروه پلمپ شد

رئیس شبکه دامپزشکی قروه با عنوان این مطلب که به دلیل شیوع انواع بیماری عرضه مرغ زنده و کشتار آن در قروه ممنوع است، از پلمپ ۴۴ واحد عرضه مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

کامبیز نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در طرح جدید با حکم دادستانی مجوز شناسایی خودروهای حامل مرغ زنده در مبادین قروه در نظر گرفته شده و از فروش مرغ زنده جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: در طرح عدم ورود مرغ زنده به قروه و ناحیه منفصل شهری قلعه ۴ خودرو توقیف شده است و در حال شناسایی عوامل توزیع کننده جدید هستیم و همچنین امسال تاکنون نیز ۴۴ واحد عرضه مرغ زنده در قروه پلمپ شد.

وی در مورد نحوه توزیع مرغ کشتار روز گفت: ۶ خودروی استاندارد یخچالدار کار توزیع مرغ کشتار روز را در قروه انجام می‌دهند و خودروهای حامل مرغ از کشتارگاه تا واحدهای پروتئینی پلمپ است و مصرف کنندگان اطمینان کامل داشته باشند این نوع مرغ از سلامت کاملی برخوردار است.

نجفی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار پرنده‌فروشان قروه گفت:با توجه به اینکه خرید و فروش انواع پرنده با نظارت بازرسان بهداشتی در قروه صورت می‌گیرد هیچ گونه تخلف بهداشتی و بیماری در این زمینه گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه تصریح کرد: علت جمع‌آوری واحدهای کشتار مرغ به صورت سنتی در ناحیه منفصل شهری قلعه و قروه، عدم رعایت نکات بهداشتی، ورود خونابه و ضایعات مرغ به کوچه و خیابان‌ها، عدم نشانه سلامت طیور و…بوده است.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی قروه، مصرف‌کنندگان اطمینان کامل داشته باشند که بازرسان شبکه دامپزشکی به صورت مداوم و شبانه‌روزی بر بازار محصولات دامی، طیور و…نظارت دارند و طبق قانون با متخلفان این بخش برخورد خواهد شد چرا که سلامت جامعه در اولویت است.