کشتارگاه صنعتی طیور در محور مشهد-فریمان در آتش سوخت

شامگاه یکشنبه آتش‌سوزی مهیب در کشتارگاه طیور واقع در محور مشهد-فریمان موجب شد تا به‌منظور مهار این آتش‌سوزی مهیب آتش‌نشانان مشهدی به همراه ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم‌جوار این کشتارگاه به محل حادثه اعزام شوند.

این آتش‌سوزی مهیب که حتی اعضای ستاد بحران فریمان را نیز به محل حادثه کشاند به دلیل گستردگی موجب شد تا مأموران تعداد ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در محل حریق حاضر شوند.

تلاش آتش‌نشانان با بسیج امکانات برای اطفای این حریق که بیش از یک ساعت و از چهار جهت ادامه داشت درنهایت به اطفا و مهار این حریق گسترده شد.

سرپرست ایستگاه ۹ آتش‌نشانی مشهد در خصوص جزییات این حادثه بیان کرد: در زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی مشهد سه سوله بزرگ کشتارگاه صنعتی طیور واقع در جاده فریمان که به‌طور تقریبی مساحتی بالغ‌بر ۴ هزار مترمربع داشت طعمه حریق شده بود.

سید محمد رجایی بیان داشت: ازآنجاکه دریکی از سوله‌های این مجموعه صنعتی منابع گاز آمونیاک وجود داشت لذا این حادثه علاوه بر ایجاد حساسیت بالا خطرات بسیاری به همراه داشت که خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان به‌طور کامل مهار شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا نسبت به اعزام گروه مواد شیمیایی از مشهد مقدس به محل حادثه اقدام شد افزود: تعداد ۱۲ دستگاه خودروی اطفای حریق به همراه ۳ تانکر آب و پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سرپرست ایستگاه ۹ آتش‌نشانی مشهد همچنین با اشاره به اینکه آتش‌نشانان در عملیاتی مستمر و نفس‌گیر از چهار جهت اقدام به اطفای آتش کردند  افزود: این آتش‌سوزی خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت و علت وقوع آن نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

وی افزود: وسعت حریق موجب شد تا تعداد ۱۲ دستگاه خودرو اطفای حریق از ۱۰ ایستگاه به همراه ۳ دستگاه تانکر شهرداری به محل حادثه اعزام شوند.