هرگز اجازه استفاده از خمیر مرغ را نمی‌دهیم

رییس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: خمیر مرغ ممکن است به‌عنوان خوراک دام یا غذای سگ و گربه استفاده شود اما به‌هیچ‌وجه اجازه استفاده از آن را در فرآورده‌های گوشتی نمی‌دهیم.

نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارنظر سازمان دامپزشکی مبنی بر آزاد بودن تولید خمیر مرغ اظهار کرد: اگر خمیر مرغ تولید هم شود ما به جد به دنبال این هستیم که در فرآورده‌های گوشتی استفاده نشود و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: اتفاقاً در سطح بازار، پایش خوبی روی فرآورده‌های گوشتی داریم که برای رفع شائبه‌های پیش‌آمده برای مردم، نظارت خود را افزایش داده‌ایم؛ به‌طوری‌که چند وقت پیش رنگ غیرمجاز در برخی فرآورده‌های گوشتی کشف شد و با آن واحد تولیدی برخورد کردیم.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه کاری به تولید خمیر مرغ نداریم، گفت: خمیر مرغ می‌تواند برای خوراک دام یا غذای سگ و گربه یا در موارد دیگری که هنوز خیلی آن‌ها را شناسایی نکرده‌ایم و وظیفه ما هم نیست استفاده شود، اما اجازه استفاده از آن را در فرآورده‌های گوشتی نخواهیم داد.

به گفته پیروزبخت مردم نگران فرآورده‌های گوشتی موجود در بازار نباشند، چراکه نظارت خوبی از سوی سازمان استاندارد روی این محصولات وجود دارد؛ به‌طوری‌که در سال‌های گذشته حتی بافت حرام در برخی از تولیدات دیده‌شده است.

پروژه نظرسنجی برای سنجش سطح آگاهی مردم از استاندارد

وی همچنین با بیان این‌که بر اساس رصد‌ها آگاهی مردم نسبت به موضوع استاندارد در سال‌های گذشته افزایش‌یافته است، ادامه داد: بر این اساس مطالبات مردم نیز بیشتر شده و در خیلی از مواردی که به ما مربوط نیست را هم از ما مطالبه می‌کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که برای اطمینان بخشی به خود، پروژه نظرسنجی به مردم را تعریف کرده‌ایم، گفت: با انجام این پروژه مشخص می‌شود مردم تا چه اندازه با مفاهیم استاندارد آشنا هستند و بر مبنای همین نظرسنجی برنامه‌های خود را برای سال بعد تعریف می‌کنیم.