نرخ گوسفند زنده در عید قربان

پوریان گفت: با توجه به انبوه دام در واحد‌های دامپروری، نوسان قیمت و کمبود عرضه را برای عید قربان متصور نیستیم.
منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه دامداران از انباشت دام در واحد‌های خود گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: هم اکنون اکثر دامپروری‌های کشور به ویژه دامداران دام سنگین با انباشت گوساله روبه‌رو هستند.
وی افزود: با توجه به آنکه خرید و فروش دام با رکود مواجه است، مسئولان امر در بخش دامِ سبک باید تمهیداتی بیاندیشند تا دامداران به صورت مستقیم دام خود را با نرخ مصوب در بازار عرضه کنند.
پوریان ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی عرضه پیشنهاد داده ایم که در ازای تحویل ۲ لاشه داخلی با نرخ مصوب در بازار اجازه صادرات یک لاشه را بدهند. با توجه به اظهارات کارشناسان دام مبنی بر آنکه دام کشور انباری نیست، از این رو هر چه سریع‌تر باید برای دام‌های انباشت در واحد‌ها تمهیداتی اندیشیده شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات تاثیری در عرضه دام ندارد، بیان کرد: اگرچه بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد که دام به میزان کافی در کشور وجود دارد، دیگر امکان انباشت آن در واحد‌های دامداری نیست، اما در مقابل سیستم بازار به سبب سودجویی خود صادرات را عاملی برای گرانی مجدد گوشت مطرح می‌کند.
به گفته وی، با توجه به انباشتگی دام و عرضه مستقیم، دامداران در نظر دارند هر کیلو گوشت گوساله را با نرخ ۶۸ هزار و گوسفند ۷۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه کنند.
پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام عید قربان وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به انبوه دام در وا‌حدهای دامپروری، نوسان قیمتی در عید قربان متصور نیستیم.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان نرخ هر کیلو دام سبک در عمده فروشی را ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه هر کیلو دام با نرخ ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.