قیمت هر کیلو مرغ ۱۸ هزار تومان شد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار تومان است.
حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از کاهش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۸ هزار تومان است.

وی عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۸ هزار تومان را گرانفروشی دانست و افزود: فروش با نرخ های بالاتر تخلف واحد های صنفی است که دستگاه های ذی ربط باید نظارت کنند.

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که تا پایان هفته روند قیمت تغییری نکند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تامین کنجاله سویا همچنان دچار مشکل است، بیان کرد: کارخانجات خوراک دام نسبت به هفته گذشته قیمت دان آماده را حداقل یک هزار تومان افزایش دادند که به این دلیل قیمت تمام شده مرغ در حال افزایش است.

اسداله نژاد با بیان اینکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تومان متضرر هستند، گفت: با توجه به افزایش قیمت کنجاله سویا پیش بینی می شود که قیمت مرغ ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده افزایش یابد.

به گفته وی، با وجود ترس مرغداران از گرسنگی مرغ های انتظار می رود که دستگاه های مسئول به وعده هایشان عمل کنند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی وضعیت مساعدی ندارد، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین نهاده به سبب مشکل تامین ارز نمی تواند تمامی ذرت و کنجاله مورد نیاز مرغداران را با نرخ مصوب تامین کند.

وی گفت: با وجود محدودیت و مشکلات تامین ارز نهاده های دامی برآورد می شود که در بحث تامین ذرت و کنجاله سویا با بحران مواجه شویم.

این مقام مسئول افزود: بنابر آمار ماهیانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، عرضه با نرخ های فعلی منطقی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، تصریح کرد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.