قیمت منطقی مرغ برای شب عید، ۷۰۰۰ تومانی است

عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، در خصوص وضعیت قیمت مرغ اظهار داشت: طی چند روز اخیر قیمت مرغ از ثبات نسبی برخوردار بوده، به‌طوری‌که اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۹۰۰ الی ۴۰۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف‌کننده بین کیلویی ۵۸۰۰ الی ۶۱۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان انتظار افزایش قیمت مرغ در شب عید را دارند، گفت: با توجه به افزایش قیمت جوجه و هزینه تولید، انتظار منطقی بازار این است که قیمت مرغ زنده به مرز کیلویی ۴۵۰۰ تومان و مصرف‌کننده به ۶۷۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان برسد، چراکه در غیر این صورت مرغداران با زیان قابل‌توجهی مواجه می‌شوند.

حجت در خصوص عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی بیان کرد: با توجه به خرید مرغ در ماه‌های مختلف توسط شرکت پشتیبانی، درخواستی مبنی بر عدم عرضه مرغ مازاد و تزریق مستقیم آن به بازار تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت واقعی خود داریم، زیرا در غیر این صورت علاوه بر کاهش چشمگیر قیمت به حذف تعدادی از مرغداران نیز مواجه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران با اشاره به روند صادرات، تصریح کرد: ماهانه حدود ۸۰۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر می‌شود و همواره پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال این رقم به ۷۰ هزار تن همانند سال گذشته برسد.