قیمت مرغ کاهش یافت اما اقلام آن هنوز نه

مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان به نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود اما اقلام مختلف آن همچون سینه و فیله همچنان با قیمت‌های قبلی عرضه شده و نرخ آنها همخوانی با قیمت مصوب مرغ ندارد.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های پایانی سال گذشته با وجود آنکه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را برای مرغ در نظر گرفت اما قیمت مرغ در سطح بازار به کیلویی ۱۷ هزار تومان رسید که نظارت، بازرسی و ورود دستگاه‌های مختلف همچون دادستانی تهران به این موضوع عاملی شد تا در نهایت قیمت مرغ بعد از تعطیلات عید نوروز به کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

بررسی‌ها از سطح شهر حکایت از آن دارد که هر کیلو مرغ به نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمت دیگر اقلام مرغ همچون ران مرغ ۱۰ هزار و ۵۰۰، سینه مرغ بدون استخوان ۲۲ هزار، فیله مرغ ۲۶ هزار، ساق مرغ ۲۳ هزار، بال مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰، کتف ۱۵ هزار، گردن و پای مرغ ۵۰۰۰، بلدرچین ۳۲ هزار، بوقلمون ۲۵ هزار، تخم مرغ ۱۷ هزار و مرغ سبز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در این شرایط نکته قابل توجه آن است زمانی که هر کیلو مرغ به قیمت ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شد، قیمت هر کیلو فیله آن در حدود ۲۶ هزار تومان بود، اما حالا که قیمت مرغ به کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده قیمت اقلام آن کاهش نیافته است. این نشان می‌دهد که قیمت اقلام مختلف مرغ همچون سینه و فیله با قیمت مصوب مرغ همخوانی ندارد.