قیمت مرغ پرواز کرد/ مرغ کیلویی ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان، سینه مرغ ۲۶ هزار تومان

اقتصادنیوز :پس از افزایش قیمت چشمگیر تخم مرغ این بار نوبت به مرغ رسیده است و بازار طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت چشمگیر این محصول بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، در ایام نوروز که تقاضا برای مرغ به شدت افزایش یافت قیمت این ماده خوراکی تا کیلویی ۱۲ هزار تومان افزایش یافت اما قیمت مرغ نتوانست بر این مدار ثابت بماند و با پاندمی کرونا تقاضا برای این محصول به شدت کاهش پیدا کرد به گونه ای که قیمت گوشت مرغ تا کیلویی ۸ هزار تومان نیز پایین آمد.

همین نوسانات شدید تقاضا مرغداری ها و بازار را بسیار متشنج کرده است به گونه ای که مرغداری ها در نتیجه افزایش تقاضا افسارگسیخته در ایام نوروز شروع به جوجه ریزی کردند اما با کاهش شدید تقاضا در ایام پاندمی کرونا و کاهش قیمت چشمگیر مواجه شده اند اتفاقاتی که آنها را مجبور به معدوم سازی جوجه ها کرد.

با آغاز فصل گرما مرغداری ها برای کاهشی تلفات جوجه ریزی را کاهش داده اند و این امر به معنای کاهش عرضه مرغ در بازار است و همچنین خارج شدن نهاده های دامی از ارز دولتی و نیمایی که به آنها تعلق می گرفته است منجر به کاهش توانایی مرغداری و دام داری ها در تهیه نهاده های دامی شده است.

در چنین شرایطی بازار شاهد افزایش هزار تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته و رسیدن قیمت این محصول به کیلویی ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان است و همچنین هر کیلوگرم سینه مرغ با قیمت ۲۶ هزار تومان، فیله ۳۲ هزار تومان، کتف ۲۵ هزار تومان و ران ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ در سامانه سازمان حمایت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان ثبت شده است.