قیمت مرغ در گلستان ۵ درصد کمتر از میانگین کشوری تعیین شد

گروه استان‌ها ـ استاندار گلستان با بیان اینکه این استان دومین تولیدکننده مرغ در کشور است، گفت: قیمت گوشت مرغ برای مرئم در استان باید ۵ درصد کمتر از میانگین کشوری باشد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهارداشت: کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذیربط روزانه قیمت مرغ طی 24 ساعت گذشته را در استان‌های دیگر رصد خواهند کرد و بر این مبنا قیمت مرغ در گلستان 5 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری تعیین می‌شود.

وی افزود: هدف ما در ستاد تنظیم بازار حمایت همزمان از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و با توجه به اینکه گلستان یکی از قطب‌ها و دومین تولیدکننده مرغ در کشور است، باید قیمت این محصول پایین‌تر از میانگین کشوری باشد.

استاندار گلستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط، موظف به نظارت بر وضعیت بازار هستند تا مبادا افراد سودجو اجحافی در حق مردم داشته باشند.

وی گفت: تشکیل جلسات کارگروه به منظور تنظیم قیمت مرغ حداقل به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در صورت رضایت مردم پس از آن نیز روند تشکیل این کارگروه را ادامه خواهیم داد.

حق شناس افزود: با توجه به مشکلات صنعت مرغداری استان، سویا و کنجاله آن جهت مصارف تولیدکنندگان گلستان در استان باقی خواهد ماند.