ضرورت تجدید نظر وزارت جهادکشاورزی در سیاست‌های دامداری کشور

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر تجدید نظر در خصوص سیاست‌های دامداری در کشور،گفت: زمانی که کشور دارای ۳۶ میلیون جمعیت بود،ایران دارای ۱۳۰ میلیون رأس دام بود ولی امروز که نزدیک به ۸۲ میلیون جمعیت داریم فقط ۶۰ میلیون رأس دام در کشور وجود دارد.
بیت الله عبداللهی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 28 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میاندستور خود،عنوان کرد:استکبار جهانی به رهبری آمریکا با نفاق و ظاهری انسانی و حقوق بشری دروغین به جنگ ملت ایران آمده است،باید برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و منافع ملی با تدبیر و انسجام و سیاست‌های سنجیده نظام به رهبری مقام معظم رهبری،دشمن را در این هجوم ناکام بگذاریم.
به حقوق و مزایای پرسنل جهاد کشاورزی توجه ویژه‌‎ شود
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی،گفت:از دولت می‌‎خواهم حقوق و مزایای پرسنل جهاد کشاورزی توجه ویژه‌‎ای داشته باشند و جهادگران با حقوق ناچیز نمی‌توانند موجب رشد این حوزه شوند.
وی خطاب به وزیر صنعت،معدن و تجارت اضافه کرد:حوزه‌ انتخابیه‌‎ام به دلیل موقعیت و ساختار خاص دارای جایگاه ویژه‌ای از لحاظ ذخایر معدنی طلا و مس است.ضمن تقدیر از معاون معدن وزارتخانه صمت شایسته است برای حل مشکل بیکاری،تلاش‌‎های مضاعفی برای حل مسئله بیکاری در اهر و هریس صورت گیرد که اگر این اقدامات عملیاتی نشود شاهد مهاجرت بالای مردم منطقه خواهیم بود.
وی همچنین خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:فرهنگیان مرتباً از پرداخت مطالبات خود که چند سالی است روی هم انباشته شده ناراضی و گله مند هستند و اقدام عملی برای این مهم ضرورت دارد.باید از سر دادن شعار در این زمینه اجتناب کرد.
عبداللهی با تأکید بر تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی،عنوان کرد:همچنین ضرورت دارد مدرک تحصیلی نیروهای فرهنگی اعمال و در حقوق و مزایای آنان محاسبه شود.
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس  با اشاره به نزدیکی مهرماه،گفت:باید فکری به حال مدارس دو شیفته کرد.حل کردن مشکل کمبود مدرسه فقط با بهره گیری از ظرفیت خیران حل نخواهد شد و باید فکری عاجل کرد.
وی خطاب به وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهارکرد:شرکت فرش کشور هیچ برنامه‌‎ای برای استفاده از ظرفیت شهرستان هریس ندارد در حالیکه اداره آن باید از هریسی باشد که تاریخ،هنر و سابقه آن در این شهر است،دایر و اداره شود نه در تهران.
عبداللهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:اشتغال در دامداری با سرمایه کمتر امکان پذیر است ولی دامداران کشور به ویژه دامداران سنتی از نظر سرمایه در گردش با مشکلات عدیده‌‎ای مواجه هستند؛با تسهیلات 18 درصدی بانکی نمی‌توان سودی در این بخش به وجود آورد.برای اصلاح دام و مشکلات دامداری باید فکری اساسی شود.
وی یادآور شد:زمانی که کشور دارای 36 میلیون جمعیت بود،ایران دارای 130 میلیون رأس دام بود ولی امروز که نزدیک به 82 میلیون جمعیت داریم فقط 60 میلیون رأس دام در کشور وجود دارد.این آمار نشان می‎دهد که باید در سیاست های دامداری کشور تجدید نظر جدی کنیم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود برق شهرک‌های صنعتی اهر و هریس و تعیین تکلیف شهرک‌های صنعتی،خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد:آثار تاریخی اهر و هریس نیاز به توجه بیشتر دارد و گردشگری با این روند راه به جای نمی‌برد و نیازمند توجه مدیران مرکز به ظرفیت‎ها منطقه است.