صادرات مرغ منجمد در کردستان به ۲۰۰ تُن رسید

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان گفت: صادرات مرغ منجمد تولید شده در این استان به خارج از کشور در یک ماه گذشته سال جاری به ۲۰۰ تُن رسید.
فرزاد معاونی اظهار داشت: هم اکنون ۲ کشتارگاه کردستان در دهگلان و بانه نسبت به تولید و صادرات مرغ به خارج از کشور اقدام کرده‌اند که ۲۰۰ تُن آن با اخذ مجوزهای قانونی به خارج صادر شده است.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ تن دیگر از محصولات از این کشتارگاه‌ها نیز در حال اخذ مجوزهای قانونی برای صادرات است، افزود: این اداره کل به عنوان بخشی از سازمان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای تسهیل مسیر صادرات این محصول بکار گرفته است.
معاونی یادآور شد: محموله‌های مرغ منجمد صادراتی این استان پس از سیر مراحل قانونی و بهداشتی از طریق مرز باشماق مریوان به کشور عراق حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون به علت کاهش تفاضای مصرف شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور هستیم، گفت: صادرات این محصول به کشورهای همجوار از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان می‌تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش تولید داخلی و پیشگیری از ضر تولید کنندگان داشته باشد.
هم اکنون ۷۶۶ مرغداری دارای مجوز در این استان فعالیت می‌کنند که ۷۴۲ واحد از این تعداد مرغداری گوشتی، هشت واحد تولید مرغ تخم‌گذار و ۱۶ واحد نیز تولید مرغ مادر گوشتی هستند.
همه ساله از این استان در قالب محموله‌های مختلف انواع دام و طیور زنده، فرآورده های خام دامی، ماهی خوراکی و خوراک دام و آبزیان با نظارت دامپزشکی به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.