ساخت چهار واحد پرورش مرغ گوشتی در چابهار

چهار واحد جدید پرورش مرغ گوشتی در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت بیش از ۶۵ درصد در حال ساخت است.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، واحدهای پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ٩٠ هزار قطعه در هر دوره در حال ساخت است که با شروع بکار این مرغداری‌ها ۵٠ درصد نیاز شهرستان‌های چابهار و دشتیاری به گوشت سفید تامین می‌شود.

از ابتدای سالجاری تاکنون بیش‌از یکهزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ در چابهار و دشتیاری تولید شده است و هم‌اینک در این شهرستان‌ها هفت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی یک میلیون و ٣٣٠ هزار قطعه در سال مشغول فعالیت هستند.

همچنین توان تولید فعلی سالیانه ٢ هزار و ۶٢١ تن گوشت مرغ بوده که نیاز است حداقل برای بیش‌از ۲۰ واحد مرغداری بزرگ و کوچک جدید مجوز صادر تا از وارد شدن مرغ و هزینه‌های زیاد از سایر نقاط استان و کشور بی‌نیاز شود.

سواحل مکران به دلیل آب و هوایی مناسب ظرفیت خوبی برای تولید گوشت قرمز و سفید است، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های فراوانی در پرورش دام و طیور دارند که سه نژاد اصیل گاو، گوسفند بلوچی و مرغ دشتیاری در صورت سرمایه گذاری و توجه ویژه از سوی دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد هزاران شغل و افزایش تولید گوشت سفید وقرمز می‌شود.

باتوجه به شرایط آب و هوای گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده‌های موردنیاز دامی از جایگاه ویژه‌ای در این منطقه برخوردار است.