خرید و ذخیره‌سازی روزانه تا یک هزار تن گوشت مرغ مازاد از مرغداران

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: به‌منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا روزانه 500 تا هزار تن گوشت مرغ مازاد خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی با اشاره به اینکه در 10 روز گذشته پس از کاهش قیمت گوشت مرغ ، مازاد تولید خریداری و ذخیره‌سازی شده است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام گوشت مرغ مازاد تولید را به هر میزان و در هر جای کشور که باشد خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند.

وی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته تقاضا برای گوشت مرغ کاهش‌یافته است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود : امسال برخلاف سال‌های گذشته به علت مازاد تولید و کاهش قیمت گوشت گرم مرغ ، شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد توزیع نکرد.

رکنی گفت: میزان ذخیره مرغ در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام 120 هزار تن است که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار به‌عنوان ذخیره استراتژیک در زمان‌هایی که با کمبود تولید مواجه شویم ذخایر را وارد بازار خواهیم کرد.

وی با انتقاد از شایعات درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان تصریح کرد : این بیماری فقط در تعدادی از مرغ‌های خانگی و بومی روستایی در استان مازندران مشاهده‌شده است که با تدابیر قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی این بیماری در همان منطقه کنترل شد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: واحدهای صنعتی پرورش مرغ به لحاظ وجود بیماری آنفلوانزا کاملاً پاک است و مردم با اطمینان گوشت مرغ مصرف کنند.

رکنی گفت : در روزها اخیر به علت خبر مشاهده آنفلوانزا دریکی از روستاهای استان مازندران صادرات گوشت مرغ به بازارهای منطقه کاهش یافت که پس از توقف کوتاه مجدداً صادرات انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارش گمرک در سه ماه نخست امسال 22 هزار و 300 تن تخم‌مرغ صادرشده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 12 هزار تن بوده و بنابراین صادرات تخم‌مرغ 85 درصد رشد داشته است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان صادرات گوشت مرغ در دو ماه نخست امسال گفت: در این مدت 7500 تن گوشت مرغ صادرشده است.

رکنی میزان صادرات دام زنده را در 2 ماه نخست امسال مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس آمار گمرک در این مدت بیش از 45 میلیون دلار ارزش صادرات دام زنده از کشور بوده است که رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد.