خروج مرغ زنده بدون مجوز از سلسله ممنوع شد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری سلسله گفت: خروج مرغ زنده از این شهرستان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

افشین ترکارانی در جلسه ستاد تنظیم بازار سلسله که امروز ششم آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: قیمت مرغ گرم در روزهای اخیر افزایش یافت که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط اعضای تنظیم بازار و کارشناسان، مشخص شده مشکل اصلی در سطح واسطه‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تثبیت قیمت مرغ در سطح استان افزود: به تبع آن کارگروهی نیز در شهرستان با حضور سپاه تشکیل و نظارت بر واحدهای مرغداری فعال تشدید شد.

ترکارانی تأکید کرد: تناژ و قیمت مرغ تحویلی از مزرعه تا کشتارگاه و مراکز عرضه باید مشخص و اولویت توزیع مرغ منجمد نیز باید با شهرستان سلسله باشد.

سرپرست فرمانداری سلسله تصریح کرد:‌ منطقی نیست در شرایطی که مرغ به میزان مورد نیاز در مرغداری‌های شهرستان موجود است از شهرهای دیگر وارد شود و قیمت آن به دلیل هزینه‌های حمل‌ونقل افزایش یابد.

وی ادامه داد: مردم نباید برای دریافت کالاهای اساسی با مشکل مواجه شوند بنابراین تمامی اعضای ستاد تنظیم بازار باید با محوریت جهاد کشاورزی فعال باشند و نظارت‌های مستمر بر بازار شهرستان تشدید شود.

سرهنگ محمود یوسفوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلسله نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه ۱۷ ربیع در راستای مقابله با گران‌فروشی و احتکار کالا گفت: در این خصوص ۲۵ نفر بسیجی با ستاد تنظیم بازار همکاری می‌کنند.

مسعود غلامی مدیر جهاد کشاورزی سلسله نیز اظهار کرد: ۳۷۰ هزار قطعه مرغ تولیدی در ۶۱ واحد مرغداری فعال این شهرستان کشتار و توزیع می‌شود.