ثبات قیمت مرغ در بازار ادامه دارد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود قیمت مرغ ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده نوسانی نداشته باشد.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، با توجه به تراکم و انباشت مرغ در واحدهای دامداری همچنان شاهد زیان مرغداران هستیم.

اسداله نژاد قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ فعلی بیانگر زیان ۲ هزار و ۸۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه آمار دقیقی از زیان مرغداران در دسترس نیست، گفت: با توجه به نوسان چشمگیر قیمت مرغ، زیان مرغداران باید به طور روزانه بررسی شود، اما به طور متوسط در فروش هر کیلو مرغ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان متضرر شدند که برای جبران آن باید چاره اندیشی کند تا مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شود.

به گفته وی، اگر مسئولان ذی ربط تدابیری برای کاهش زیان مرغداران نیندیشند، با تعطیلی واحدهای مرغداری یکی پس از دیگری روبرو خواهیم شد.

این مقام‌مسئول درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به آنکه آماری از حجم روزانه تولید و مصرف نداریم، پیش بینی بازار مرغ کمی سخت است، اما به طور کلی پیش بینی می شود که تغییرات چندانی ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده در بازار مرغ شاهد نباشیم.

تامین نهاده های دامی با مشکلاتی روبروست
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی گفت: علی رغم اذعان مسئولان مبنی بر ترخیص کالا، اما تامین نهاده های دامی به سختی انجام می شود.

اسداله نژاد قیمت فعلی هر کیلو ذرت را ۲ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

وی از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از ۶۰۰ تومان به یک هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است که با افزایش مجدد قیمت مرغ ظرف ۱۰ روز آینده احتمال نوسان مجدد نرخ جوجه یکروزه وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ تصریح کرد: در حال حاضر خرید تضمینی مرغ به صورت قطره چکانی در حال انجام است و تا زمانیکه خرید به طور مستقیم از مرغداران انجام‌نشود و به عبارت دیگر انحصار در این امر وجود داشته باشد شاهد استمرار زیان مرغداران خواهیم بود.