توقیف کامیون حامل بیش از ۱۰۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در رودبار

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی رودبار گفت: از یک دستگاه کامیون، ۱۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت در این شهرستان کشف شد.

 

سرهنگ حمیدرضا فیضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای پیشگیری از وقوع جرائم اظهار کرد: کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار به منظور مقابله با ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون که از مسیر شمال به جنوب در حرکت بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. در بازرسی از این کامیون، ۱۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

وی با بیان اینکه برابر دستور قضائی راننده خودرو مورد نظر به همراه طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی ارجاع داده شد، اضافه کرد: کارشناسان ارزش این محموله‌ را ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ فیضی تصریح کرد: با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار در پایان از شهروندان خواست، در صورت برخورد با هرگونه موردمشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.