تصمیم عجیب وزارت صنعت برای صادرات خوراک دام و طیور یارانه‌ای

در شرایطی که خوارک دام مصرفی کشور از محل ذرت و سویای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می شود و برای تامین تولید کنندگان داخلی ضروری است، وزارت صنعت با تصمیمی عجیب اجازه صادرات این محصول را صادر کرد.
 در روزهایی که روند واردات به کندی انجام و کشور با شرایط خاص کرونا دست و پنجه نرم می کند وزارت صنعت اجازه صادرات خوراک دام و طیور مورد استفاده برای تولیدکنندگان دام و طیور را صادر کرد.
خبرهای رسیده از تولید کنندگان خوراک دام نیز حاکی از آن است که قیمت جو در بازار بالا رفته و شاهد کمبود ریز مغذی ها و ویتامین های خوراک دام هستیم،  اما وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به استناد به مصوبه تنظیم بازار اجازه صادرات این محصول را صادر کرده است.
از طرفی باید توجه داشت که خوراک دام و طیور از ذرت و سویای وارداتی با ارز 4200 تومانی تولید می شود و  مشخص نیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت به چه دلیل اجازه صادرات این محصول را داده است.
سعید عباس پور مدیرکل دفتر مقررات دفتر صادرت و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به شامانی مدیرکل گمرک با موضوع «مجوز صدور خوراک دام و طیور با پرداخت عوارض صادراتی» اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه دفتر برنامه ریزی تامین،توزیع و تنظیم بازار وزارت متبوع در خصوص صادرات حداکثر 50 هزار تن خوراک دام و طیور، منظم به نامه انجمن خوراک دام،طیور و آبزیان، دال بر صادرات 7 هزار تن خوراک دام و طیور( در مرحله اول) ارسال می گردد.
خواهشمند است صادرات اقلام فوق ذکر بر اساس سهمیه مندرج در نامه انجمن و با رعایت سایر مقررات مربوطه انجام پذیرد. مراتب جهت اقدام و ابلاغ به گمرکات اجرایی ایفاد می گردد.