تخم‌مرغ تا پایان سال گران نمی‌شود

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار با‌اشاره به این‌که تولید تخم‌مرغ در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اعلام کرد که قیمت این محصول تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.
رضا ترکاشوند گفت: بر اساس برآوردها و جوجه‌ریزی‌های انجام‌شده و مرغ‌های داخل سالن در سال‌جاری حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید خواهیم داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های بهمن و اسفند نیز ماهانه ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شود.
وی با ‌اشاره به این‌که قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درِ مرغداری حدود هشت هزار تومان است، افزود: از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند با پیک تقاضا برای مصرف تخم‌مرغ مواجهیم، زیرا شیرینی‌فروشی‌ها برای عید به تخم‌مرغ بیشتری برای آماده‌سازی شیرینی و نظایر آن نیاز دارند و به همین منظور مصرف تخم‌مرغ افزایش می‌یابد. اما از ۱۵ اسفند تا پایان سال تقاضا کمتر و در نتیجه با انباشتگی تخم مرغ مواجه خواهیم شد که این روند در بهار سال بعد تشدید و در نتیجه با سقوط قیمت و زیان مرغداران روبه‌رو
خواهیم شد.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: در حال مدیریت پیک تقاضای مصرف تخم‌مرغ هستیم که نگذاریم بازار از تعادل خارج شود. به عبارت دیگر با مدیریت صادرات سعی می‌کنیم هم تداوم صادرات را داشته باشیم  و هم بازار داخل با کمبود مواجه نشود. همچنین با سازمان میادین، میوه و تره‌بار هماهنگی کرده‌ایم که هر چقدر نیاز داشته باشند تخم‌مرغ در اختیار آنها قرار دهیم و آنها نیز شانه تخم‌مرغ را با قیمت کمتر از ۱۸ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار دهند. ترکاشوند ادامه داد: با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم هماهنگ کرده‌ایم و طی تفاهم‌نامه‌ای رسمی، مقرر شد که هر چقدر این فروشگاه‌ها به تخم‌مرغ نیاز داشته باشند به صورت شانه‌ای و بسته‌بندی شده با قیمت ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیارشان قرار دهیم که در نهایت به قیمت ۱۹ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد. مردم نگران افزایش قیمت تخم‌مرغ تا پایان سال نباشند، زیرا شرایط تولید آن مطلوب است.