بی توجهی به تجارت پرسود صادرات تخم مرغ؛ عدم وحدت وزارت جهاد و صمت مهمترین مانع است

اصفهان- کاشانی، فعال اقتصادی و تولیدکننده تخم مرغ گفت: صادرات تخم مرغ تجارت پرسودی است که متاسفانه به دلیل سیاست های غلط دولت متوقف شده است.

علی کاشانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ایران در زمینه تولید تخم مرغ در میان ۱۰ کشور برتر دنیاست، اظهار داشت: در حال حاضر دو سال است که بازار خوبی را توانسته ایم برای صادرات تخم مرغ به دست آوریم.

وی با بیان اینکه در زمینه تخم مرغ از برخی کشورهای همسایه همانند ترکیه نیز پیشی گرفته ایم، ابراز داشت: در این زمینه یکی از بازارهای خوب کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان و قطر بوده است که ارزآوری مناسبی هم برای کشور داشته است.

تجارت پرسود صادرات تخم مرغ
این فعال اقتصادی و تولیدکننده تخم مرغ در  استان اصفهان با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ تجارت پرسودی است که متاسفانه به دلیل سیاست های غلط دولت متوقف شده است، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای همسایه تمایل به خرید تخم مرغ ایران دارند اما سیاست های شناور دولت و اینکه هر روز تصمیمی جدید در این زمینه گرفته می شود باعث بروز مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان و بازرگانان این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه تخم مرغ یک ماده غذایی است که زود فاسد می شود، یادآور شد: همزمان با تولید این محصول و بسته بندی آن باید اقدامات لازم برای فروش آن اتخاذ شود و نمی توان آن را ذخیره کرد و به همین دلیل باید سیاست ها در این زمینه شفاف و یکپارچه باشد.

تولید روزانه ۲۰ تن تخم مرغ نژاد آلمانی
کاشانی با بیان اینکه مجتمع تولیدی تحت مدیریت خود در حال حاضر روزانه ۲۰ تن تخم مرغ نژاد آلمانی تولید می کند، تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی در نابسامانی بازار تخم مرغ عدم اختیار کامل وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه عدم وحدت و تمرکز تصمیم گیری بین دو وزارت خانه جهاد و صمت بزرگترین مشکل و مانع برای توسعه صادرات تخم مرغ است، افزود: در حوزه صادرات تصمیم با وزارت صمت است و فعالیت تخصصی ما در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و این عدم تمرکز و همگرایی در تصمیمات اتخاذ شده مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان و بازرگانان صنعت تخم مرغ ایجاد کرده است.