افزایش قیمت مرغ با مدیریت تولید محقق می‌شود

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی گفت: درواقع اگر بحث مدیریت تولید اجرایی شود در ماه‌های آتی نه‌تنها کاهش قیمت مرغ نخواهیم داشت بلکه احتمال روند صعودی قیمت‌ها در بازار وجود دارد.

عظیم حجت عضو هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی در خصوص وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: در ایام نوروز قیمت مرغ در استان‌های مختلف متغیر بوده و گفتنی است که متوسط قیمت مرغ در استان تهران نیز در قیمت سایر استان‌ها تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت جوجه گفت: قیمت جوجه در اواخر اسفند و اوایل فروردین نسبت به ماه‌های قبلی خود هزار تومان افزایش داشته و از طرفی با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری همچون عیدی و پاداش در پایان سال و کاهش قیمت مرغ زیان مرغداران را تداوم بخشیده است.

حجت در ادامه بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده در استان تهران 3 هزار و 600 الی 3 هزار و 700 تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف‌کننده 5 هزار و 500 تومان که باقیمت واقعی خود فاصله معناداری دارد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغ داران با اشاره به روند کاهش قیمت در ایام نوروز یادآور شد: مازاد عرضه مرغ گرم در بازار و عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی تأثیر بسزایی در کاهش قیمت مرغ در بازار و زیان مرغداران داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی قیمت در روزهای آتی گفت: درواقع اگر بحث مدیریت تولید اجرایی شود در ماه‌های آتی نه‌تنها کاهش قیمت مرغ نخواهیم داشت بلکه احتمال روند صعودی قیمت‌ها در بازار وجود دارد اما اگر مدیریت تولید رها شود و شرکت پشتیبانی مجبور به عرضه مرغ در بازار شود لازم به ذکر است که شاهد تداوم روند کاهش قیمت و زیان مرغداران خواهیم بود.