ارزآوری 20 میلیون دلار پَرِ شتر مرغ

با صادرات محموله پرشترمرغ و هزارلای گاوی در کشور از استان اصفهان به خارج حدود 20 میلیون دلار ارز آوری حاصل شد
استانداراصفهان در نشست مسئولان دامپزشکی استان، ارزآوری 18تا 20 میلیون دلاری صادرات فرآورده های خام دامی بویژه ضایعات از جمله پرشترمرغ ،هزارلا و پنجه مرغ این استان به خارج را موفقیت چشمگیری برای این استان دانست و تاکید کرد برای صادرات مستقیم این فرآورده ها از گمرک اصفهان برنامه ریزی شود.
عباس رضایی بر استفاده از روش های به روز در طرح واکسیناسیون دام های اصلاح نژاد شده برای پیشگیری از ایجاد بیماری خاص در این نوع دام ها و استفاده از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی در حیطه دامپزشکی تأکید کرد و برای پیگیری کمبود نیروی انسانی دامپزشکی استان اصفهان با مسئولان کشوری قول مساعد داد.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان هم در این نشست گفت: در یکسال گذشته صادرات بیش از 16 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی,طیور و آبزیان از استان 18 و نیم میلیون دلارارزآوری داشته است.
شهرام موحدی افزود:پا و پنجه مرغ، پرشترمرغ، عسل، پودرگوشت، آلایش خوراکی مرغ و دام، تخم مرغ، مرغ منجمد، هزارلاگاوی، ماهی و میگو تازه و منجمد پنیر خامه ای، کبک و ماهیان زینتی انواع محموله های صادرات جهانی از استان اصفهان است.
وی اضافه کرد: همچنین همچنین در یک سال گذشته با ارزآوری یک میلیارد و 134 میلیون دلاری صادرات چهارمیلیون و 200هزار تن پودرگوشت رتبه نخست صادراتی این محصول در کشور به استان اصفهان اختصاص یافت.
موحدی اضافه کرد: انواع فرآورده های خام دامی,طیور و آبزیان استان اصفهان در یکسال گذشته به 22 کشور از جمله روسیه،ترکیه،لبنان و کشورهای جنوب غرب آسیا و برخی کشورهای اروپایی صادرشده است.
استان اصفهان رتبه نخست تولید شیرخام و بوقلمون,رتبه دوم تولید تخم مرغ و گوشت شترمرغ و رتبه سوم تولید عسل و گوشت مرغ و رتبه چهارم تولید گوشت قرمز را در کشور دارد.