احتمال افزایش قیمت مرغ طی دو ماه آینده

 

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار داشت: هرچه به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم نیاز مرغداری‌ها به سوخت افزایش‌یافته و اگر قیمت کرایه‌ها افزایش یابد احتمال افزایش قیمت مرغ طی دو ماه آینده نیز وجود دارد.

عظیم حجت رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت سوخت طی چند هفته اخیر و اثرات آن بر قیمت مرغ افزود: طبیعتاً هر زمان هزینه تولید بالا رود، باعث افزایش قیمت محصول نیز می‌گردد.

وی ادامه داد: صرفاً به این خاطر که در فصل گرما هستیم و مصرف سوخت در مرغداری‌ها چشم‌گیر نیست در حال حاضر با افزایش قیمت مرغ گرم مواجه نیستیم.

حجت تصریح کرد: همچنین دولت رایزنی‌هایی با سندیکای رانندگان داشته که قیمت کرایه حمل‌ونقل نهاده‌ها از بنادر و انتقال مرغ از مرغداری‌ها افزایش نیابد.

هرچه به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم نیاز مرغداری‌ها به سوخت افزایش‌یافته و اگر قیمت کرایه‌ها افزایش یابد احتمال افزایش قیمت مرغ طی دو ماه آینده نیز وجود دارد.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم سیستم حمایتی از مرغداران که تولیدکننده بخش اعظمی از پروتئین مصرفی مردم را بر عهده‌دارند به صورتی باشد که منجر به افزایش بهای تمام‌شده تولید و به‌تبع آن قیمت مرغ نگردد.