آخرین قیمت مرغ در بازار

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

جی پلاس، عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری۱۲ هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی نسبت به گذشته تغییر خاصی نداشته است، افزود: هم اکنون بخشی از نهاده‌های دامی از طریق سیستم بازارگاه و بخشی دیگر از بازار آزار تامین می‌شود.

حجت از افزایش ۱۰ درصدی نرخ مصوب کنجاله سویا در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد با نرخ ۱۳ هزار تومان و ذرت با قیمت ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدود ۴ هزار تومان متضرر هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان درباره آینده تولید مرغ تصریح کزد: با استمرار زیان فعلی، برخی از مرغداران به سبب نبود نقدینگی لازم قادر به ادامه تولید نخواهند بود که با این وجود بازار مرغ با چالش جدی مواجه خواهد شد.